Правильно складене звернення до держустанови - запорука того, що на нього дадуть відповідь. Причому офіційно, на папері. Така відповідь, при необхідності, може допомогти в суді.
Юристи Всеукраїнського благодійного фонду «ГОРЄНІЄ» склали просту інструкцію - як правильно звертатися в держслужби.
- Навіщо все це читати. Держустанови зобов'язані прийняти, розглянути і відповісти на правильно оформлене і подане в установленому порядку звернення. Більш того, якщо суть запиту поза компетенцією органу, який його отримав, він зобов'язаний протягом 5 днів перенаправити його у відповідні руки.
- Куди і з чим звертатися. Громадяни України, відповідно до статті 1 Закону «Про звернення громадян» мають законне право звернутися, серед іншого, до органів державної влади, місцевого самоврядування або посадової особи. Звернутися можна з зауваженнями, пропозиціями, заявами та клопотаннями щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних і особистих право, а також зі скаргами про їх порушення.
- Як звертатися. Тільки в письмовому вигляді! Так, усна форма теж вважається законною. Однак при особистому спілкуванні чиновник не реєструє ваше звернення, а значить за відповідь на нього відповідальності не несе. Крім того, якщо ви вирішите поскаржитися на недбайливого чиновника, у вас не буде доказів того, що ви до нього звернулися. Тому ще раз наголошуємо -звернення слід писати.
- Як писати звернення. У ньому повинні бути: ПІБ того, хто звертається, місце проживання, суть звернення, зауваження, пропозиції, заяви, прохання, вимоги чи скарги. Також слід зазначити дату складання запиту. В електронному варіанті - вкажіть адресу електронної пошти, на яку вам надішлють відповідь, або будь-який інший зручний контакт.
- Як передати звернення в держорган. Надішліть його поштою або передайте в відповідний орган особисто. У другому випадку - зробіть два примірники запиту. На тому, що залишиться у вас, держслужбовець, який прийняв звернення, повинен залишити позначку про отримання. Тепер ваша копія - доказ того, що ваш запит отримано. Крім того, всі держустанови зобов'язані приймати електронні звернення через Інтернет.
- Коли дадуть відповідь. Держустанови зобов'язані дати відповідь не пізніше, ніж через 30 календарних днів після реєстрації звернення. У виняткових випадках - можуть продовжити до 45 днів, обов'язково повідомивши про це заявника.
За будь-яких питань - звертайтесь до юристів Всеукраїнського благодійного фонду «ГОРЄНІЄ» за контактами нашого Віртуального правового центру:
Skype:
Для Дніпропетровщини: yurist.gorenie.dp
Для Запорізької області: yurist.gorenie.zp
Для Донецької області: yurist.gorenie.dn
Гаряча лінія та Viber для усіх регіонів: 050 044 56 01.
Гаряча лінія: 068 569 93 06
|